11 mars

Det blev en tidig start på dagen. Grannen hade fest. Kl. 03 steg jag upp och tog mig en kopp te. Typ 04.15n är det var tyst igen,  gick jag och lade mig igen. Kul...

Steg upp strax efter kl 10 hyfsat pigg. Iväg till Game i Haninge C, köpte World of Warcraft ...en herre i familjen ville ha det. Hem och installera...det funkade bra.

Sprang till Tyresö C och medans dottern dansade så fortsatte jag löpturen. Det blev ca 1,20 totalt...skönt.

I morrn är det första dagen på nya jobbet. Ska bli kul.

8 mars

Då var det sista dagen på Norrenergi. Fast jag har haft semester hela veckan...
På måndag börjar jag på nya jobbet. Det kommer attt bli riktigt kul.

I kväll var det också styrelsemöte i området där man bor. Det finns lite att pyssla med här hemma också.

7 mars

Jag skulle ha uppdaterat bloggen i måndags, men det blir nu istället. I söndags var det Vasaloppsspinning. 4 timmar och 43 minuter höll vi på. Det var riktigt kul. Vi var ca 16 st som cyklade.

Det var två instruktörer som ledde spinningen och målsättningen var att orka cykla hela tiden. 4 timmar hade jag räknat med, men eftersom det var lite sämre förhållanden i spåret så tog det lite längre tid.

Vi tittade på tv hela tiden och hade även musik på. Det gjorde att det blev lättare att hålla ett jämnt tempo.

Vi startade spinningen lugnt och hade regelbundet ett par minueters stående cykling. Det var mest jobbigt för armarna då. Benen kändes hela tiden ok.

Vi fick blåbärssoppa, banan, sportdryck och vatten när vi ville, så det var bra service "i spåret".

Efter 2,5 timmar så hade jag en svacka och kände mig trött, men efter att ha druckit och ätit så kändes det bättre. Vad som gjorde sig påmint igen var Mortons syndrom. Ont i vänster ringtå/under främre delen av foten. Jag släppte på skon lite och rörde på foten så mycket som möjligt och lyckades väl med att hålla smärtan på en vettig nivå.

De sista 5-6 kilometrarna i Vasaloppet var spännande. Cyklingen blev också mer intensiv. Jag ökade tempot och hade ett jämnt motstånd. Det kändes i benen och de var skönt trötta.

Väl i mål så släppte vi på motståndet och trampade lugnt ett par minuter. Sedan var det stretchning av de viktigaste musklerna. Vi fick också medaljer, men de var av det ätbara slaget...choklad.

På söndag eftermiddag var jag trött och sömning. Åt kanske för lite mitt på dagen. På kvällen kändes det bättre.

Jag är lite förvånad att jag inte fick mer träningsvärk än jag fick, men det kanske beror på att man har hyffsad kondis trots allt.

I tisdags var det curling med arbetskamraterna på Norrenergi. Det var väldigt roligt att spela curling. Lite svårt i början, men sedan fick man in snitsen. Efteråt åt vi på restaurang. Det var trevligt.

Byter arbetsgivare i mars

Den 1/3 så var det sista arbetsdagen för mig på Norrenergi. Jag börjar på Elektro Relä AB, http://www.erab.com, den 12/3 och det kommer att bli riktigt kul. Nu ska jag njuta av att vara ledig heeela vecka 10. Det blir nog lite träning, kanske löpning och kaaanske cykling på mtbn.

Det är märkligt hur olika det kan kännas beronde på situationen när man byter jobb. Känslan de sista dagarna var att jag inte hade jobbat klart. Jag hade mer att ge. Jag tänker inte gå in mer om det nu, utan lämnar det bakom mig och ser fram emot det nya.

Dagen innan Vasaloppet

Fast jag ska ju inte åka i år, däremot spinna från kl. 08.00 tills första skidlöparen är i mål. Det är i simhallen vid Tyresö C som Medley, som driver simhallen, kör detta. Kul ska det bli och svettig blir man nog.
De har spd-pedaler på sina spinningcyklar såg jag när jag var och badade med barnen.

Det blir en rapport här lite senare om spinningpasset.

Reviderad plan 2007

Tråkigt, men sant. Motivationen är inte på topp för närvarande. När jag for omkull vid reflexbanelöpningen i Ågesta i januari, så hände någonting med höger knä. Jag har känt av knäet lite, men hoppas att det är övergående.

Nu blir det så här istället med Ursvik Ultra: Jag är med i stafettlaget och satsar på att hålla mig skadefri istället.

Resten av året blir nog också lite reviderad. Kalmar Triathlon känns inte helt nödvändig. Hellre kör jag med Jonas Paulman och är med i Motståndskraft än åker till Kalmar. Det känns bra på något sätt. Han gör ju det här för en god gärning.

Reflexbanan i Ågesta hoppas jag blir en återkommande aktivitet för mig, liksom en hel del MTB-cykling. Kanske inte så många tävlingar i år, utan bara långa och sköna träningspass.