7 juli

Ok, jag har uppnått personligt rekord i vikt. I alla fall enligt badrumsvågen.

85 pannor, uppmätt mitt på dagen.

Nu kanske den visar fel, men om jag bara väger mig på den så borde den visa rätt...relativt sätt i alla fall.

Nu när semestern är i antågande kanske man ska gå ned några kilo. Det är bara bra att tappa lite...kan gott och väl tappa 10 kg.

Jepp...så får det bli.

Hur svårt kan det vara?

Låt se nu:

- mindre alkohol...det borde fungera
- mindre portioner...det borde fungera
- mindre godis...det borde fungera
- mndre chips och snacks mm, det borde fungera
- mer grönsaker, äter en del, men kan öka på det
- mer kött och fisk, det borde fungera
- träna mer, det kommer...det kommer...ska bli bra i höften bara
- dricka mer vatten, jo, har slarvat med det
- sova mer...bättre sömn, inget större problem
- tänka till en extra gång innan jag tar det där som pockar på, ok det fungerar ju om man kommer på att fundera ett varv till
- lägga in morgonpromenader...det vore skönt!

Kontentan av allt detta är mindre kolhydrater och mer kvalité på det jag gör och det jag petar i mig.

Målet då?

80 pannor när jag börjar jobba igen?

Tufft, men OK då!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback